به ما ملحق شو!
تماس با ما!
ما رو دنبال کن!
استفاده غیر تجاری
جذابیت های گردشگری شیراز چشم سرمایه گذاران تُرک را گرفت
جذابیت های گردشگری شیراز چشم سرمایه گذاران تُرک را گرفت ۱۳ آبان ۱۴۰۲

با رایزنی های مدیریت شهری شیراز یک هیات سرمایه‌گذاری از کشور ترکیه برای توسعه مناسبات اقتصادی وارد شیراز شد و بر تقویت زیرساختهای گردشگری این شهر تاکید کرد.

در پی رایزنی‌های تیم اقتصادی شیراز با هیات سرمایه‌گذاری کشور ترکیه، جلسات فشرده‌ای با حضور رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر، معاون مالی و اقتصادی شهردار ی و رئیس و کارشناسان سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی و هیات ترکیه‌ای برگزار شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه این جلسات به خبرنگاران گفت: طی ۲ سال گذشته، رویکرد شورای اسلامی شهر به‌عنوان یک نهاد نظارتی، همراهی، همدلی و پشتیبانی از مجموعه شهرداری شیراز در پیشبرد اهداف سرمایه‌گذاری بوده است و امروز شاهد به بار نشستن این همدلی هستیم.

علیرضا اسکندری اظهار کرد: امضای تفاهمنامه احداث مجموعه تفریحی-گردشگری باغ پرندگان و شهر برفی در شیراز، نتیجه یک سال تلاش و پیگیری‌های مجدانه مجموعه شهرداری برای جذب سرمایه‌گذار خارجی، جلب اعتماد و رضایت آنها و انجام فرآیندهای کاری به کوتاهترین شکل، در سریعترین زمان و با بیشترین همکاری بوده است.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز نیز اظهار کرد: این کلانشهر نسبت به دیگر شهرهای کشور، ظرفیت گستردهای برای اجرای پروژه‌های بزرگ و شاخص دارد.

حمیدرضا اسماعیلی گفت: اجرای پروژه‌های گردشگری از طریق مشارکت با سرمایه‌گذار از جمله شهر برفی، علاوه بر تأمین مطالبات شهروندان، می‌تواند زمینه را برای حضور حداکثری گردشگران در شیراز، به‌ویژه از شهرها و استان‌های جنوبی کشور فراهم کند که خود، حرکتی جدی در راستای رونق اقتصادی و تحقق توسعه پایدار شهر است.

او بیان کرد: مجموعه مدیریت شهری شیراز، طی دو سال گذشته عزم خود را در جهت جذب سرمایه‌گذار و رضایت خاطر آنها در فرآیند سرمایه‌گذاری جزم کرده است که ساخت پروژه آکواریوم شیراز با مشارکت هیأت سرمایه‌گذاری کشور ترکیه و حضور مجدد آنها و تمایل برای مشارکت دوباره با شهرداری شیراز و اجرای سه پروژه سرمایه‌گذاری دیگر، بیانگر موفقیت تلاشهای مدیریت شهری است.

رئیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری شیراز گفت: ایجاد فضاهای جدید گردشگری و تقویت زیرساختهای شهر برای تأمین نیازهای شهروندان شیرازی و همچنین افزایش حضور گردشگران در شیراز، اولویت مجموعه مدیریت شهری برای اجرای پروژه‌های سرمایه گذاری است.

هومان معصومی بیان کرد: در این راستا هرگونه همکاری و همراهی را با هیأت سرمایه‌گذاری انجام خواهیم داد تا فرآیند این مشارکت، کوتاهتر و رضایت‌بخش شود.

نماینده شرکت سرمایهگذاری ترکیه در نشست با تیم اقتصادی و سرمایه‌گذاری شهرداری شیراز نیز بیان کرد: از اولین برخوردهای کاری با مجموعه مدیریت شهری شیراز، متوجه شدیم که این شهرداری از چابکترین مجموعه‌های شهری در میان تجربه‌های پیشین با دیگر شهرها هستند و اشتیاق آنها برای پیشبرد سریع امور برایمان ارزشمند و حائز اهمیت بود.

احمد تونجل گفت: پس از به نتیجه رسیدن قرارداد آکواریوم شیراز که اگرچه چهارمین آکواریوم ایران است اما بزرگترین آنها خواهد بود، بسته‌های پیشنهادی سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری و ظرفیت‌های شیراز را برای اجرای پروژه‌های گردشگری بررسی کردیم و در نهایت به سه طرح باغ پرندگان، شهر برفی و بوستان کودک رسیدیم که امیدواریم این تجربه‌ها نیز مانند آکواریوم، خوشایند و ماندگار باشد.

بنابراین گزارش؛ این جلسات، مسائل فنی، روشهای مالی و نحوه اجرای پروژه‌های سرمایه‌گذاری باغ پرندگان، شهر برفی و شهر بازی که قرار است با رویکرد گردشگری در شیراز احداث شوند، مورد بحث و بررسی قرار گرفت که این رایزنیها در نهایت نیز منجر به امضای تفاهمنامه احداث پروژه‌های باغ پرندگان، شهر برفی و پارک کودک شد.

ایجاد باغ پرندگان و سرزمین برفی شیراز به ترک‌ها رسید

شهردار شیراز نیز در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه باغ پرندگان و سرزمین برفی شیراز گفت: باغ پرندگان و سرزمین برفی این کلان‌شهر به‌منظور تقویت زیرساخت‌های گردشگری احداث می‌شوند.

محمدحسن اسدی با بیان اینکه این کلان‌شهر یکی از قطب‌های گردشگری ایران است، اظهار کرد: باید زیرساخت‌های گردشگری در سطح کلان تقویت شوند.

وی با بیان اینکه شهرداری در تقویت زیرساخت‌های گردشگری، اقدامات بسیار موفقی داشته است‌، گفت: همایش‌های بین‌المللی توسعه سرمایه‌گذاری در شهر شیراز به میزبانی شهرداری این کلان‌شهر منجر به عقد قراردادهای مختلف ازجمله احداث آکواریوم در شهر شیراز شد.

شهردار کلان‌شهر شیراز اعلام کرد: کار عملیات اجرایی پروژه آکواریوم از اوایل سال جاری آغاز و کار طبق برنامه زمان‌بندی به‌خوبی پیش می‌رود.

او در ادامه گفت: برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز، مذاکراتی با سرمایه‌گذاران در داخل و خارج از کشور انجام و پس از بررسی‌ ابعاد مختلف بسته‌های پیشنهادی سرمایه‌گذاران، موفق به عقد تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان و سرزمین برفی در شیراز، با یک گروه سرمایه‌گذار از کشور ترکیه‌ شده‌ایم.

اسدی بیان کرد: باغ پرندگان و سرزمین برفی، ۲ پروژه بسیار جذاب هستند که شهر جنت‌طراز شیراز، به عنوان یک قطب گردشگری به آن نیاز دارد و می‌تواند جوابگوی این قطب باشد.

شهردار شیراز در خصوص تفاهم‌نامه احداث باغ پرندگان و سرزمین برفی به عنوان یک کار مشارکتی گفت: پروانه و احداث بخشی از ساختمان به عهده شهرداری شیراز و تأسیسات مربوطه، بخش دیگر ساختمان و بهره‌برداری بر عهده طرف مقابل است.

اسدی اظهار امیدواری کرد: بنا به تفاهم به وجود آمده بتوانیم با سرعت کار را پیش برده و پس از عقد قرارداد تا ظرف دو سال آینده شاهد اجرا و بهره‌برداری این پروژه‌ها در شهر شیراز باشیم.

وی در خصوص تله‌کابین و شهربازی بزرگ هم که دو زیرساخت‌ بزرگ گردشگری این کلان‌شهر هستند، بیان کرد: امید است بتوانیم به سرعت پیش برویم و به نتایج مطلوبی دست یابیم.

(0/0)
لغو پاسخ